Utmaningen!

Pappa har utmanat mig i sin blogg! Här kommer mina svar:

1. En bok som förändrat mitt liv?
-

2. En bok som jag läser mer än en gång?
Skilda verkligheter av Marianne Fredriksson, det var hos Sassa jag läste hennes böcker och den här var favoriten, den läste jag flera gånger

3. En bok att ta med på en öde ö?
Bibeln

4. En bok som fick mig att skratta?
"Ett öga rött" av Jonas Hassen Khemiri. Jag log nog mig igenom hela boken och även om jag inte gapskrattade så fnissade jag iallafall lite här och där

5. En bok som fick mig att gråta?
"Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer. Alldeles för hemsk för att vara sann (men det är den)

6. En bok som jag önskar hade skrivits?
"Så tänker en man"

7. En bok som jag önskar inte hade skrivits?
"Mein kampf" av Adolf Hitler 

8. Vad jag läser just nu?
"Fjäril utan vingar" av Malin Hedin och IKEA-katalogen (kanske inte räknas som en bok)

9. En bok jag har tänkt läsa?
Bibeln

10. Skicka utmaningen vidare till fem vänner på nätet.
Det gör jag till:

Jag har inga vänner på nätet...

Kommentarer
Postat av: pappa

"Så tänker en man" - hm önska inte det omöjliga, Anja.

2006-08-15 @ 23:09:52
URL: http://tell.blogg.se
Postat av: Julia

Läste "ett öga rött" i våras. Den ingick som kurslitteratur. Tyckte den var ganska jobbig faktiskt, men jag gillade när författaren skrev om sig själv i boken.

2006-08-16 @ 17:26:14
URL: http://babyhasatemper.blogg.se
Postat av: Inkan

Hej! Intressant att läsa andras boklistor, man får tips om böcker man själv aldrig läst eller hört talas om.
På din lista blir jag nyfiken på din "tårarnas bok": "Pojken som kallades Det" av Dave Pelzer. Ett helt nytt författarnamn för mig - den ska jag låna på biblioteket. Tack för "tips".

mvh
Inkan

2006-08-16 @ 20:43:30
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/
Postat av: Anja

Julia: Jag blev typ kär i Jonas när jag läste boken. Funderar fortfarande på om jag ska skicka ett beundrarbrev till honom :) Tyckte att boken var jobbig i början med det språket men sen vande jag mig, då var den jättebra!

Inkan: Låna den! Fast den är väldigt obehaglig, jag mådde ganska illa när jag läst den. Men jag tycker om att läsa om hemskheter...vet inte varför, det är bara så...hann har skrivit tre böcker till efter det, den första handlar ju om hans tidiga barndomsår när han blir misshandlad av sin mamma, de senare handlar om hans ungdomsår och sen när han blir vuxen och sista boken handlar om hur man tar sig upp från helvetet typ...

2006-08-16 @ 23:41:37
URL: http://anjamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0