Gylsboda

Gylsboda

Vackra Gylsboda!
 Jag har haft en underbar helg hemma i Skåne! I fredags flög jag ner direkt efter jobbet, Nea och Nicke hämtade mig på Kristianstad Airport och lät mig köra hem (jippi!).
Vi hämtade Åsa på tågstationen och sen var det middag med tacos hemma.

I lördags var det dags för den årliga traditionella släktfesten i mormors hus i Gylsboda. Det var mat, lekar och musik. Även mycket skratt och insekter. 
Klassiker som "Jag badar inte i sjöar" och "Jag äter bara smal korv" frekventerades en del. Vädret var fantastiskt (en skur på cirka 20 min förekom, men då satt vi under tak och åt blåbärspaj).

Vi sjöng oss igenom kvällen och senare svettades vi i mörkret på dansbanan, först tog vi oss igenom alla gamla ringdanser vi kan och sen var det "vuxendans". 
Idag har jag åkt bil med Lasse, Birgit och Hampus. Det gick bra, vi stannade i Kisa och fikade.
Sen tog jag bussen från Nyköping till Stockholm. Nu är jag hemma. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej hej!
Trodde ju att jag skulle få äran att vara med på bild =)
Tack för en kul helg! Nästa gång vi ses tar vi en week-end i Paris, n'est-ce pas?
Kram!

2006-07-30 @ 23:06:46
URL: http://hem.passagen.se/aubenas
Postat av: Hjalle

Trevligt trevligt.

2006-08-01 @ 14:55:37
Postat av: Bergakungen

Inte för inte som Gylsboda även kallas för solstaden!

2006-08-21 @ 04:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0