Brandkvinnan

Idag var det utbildning i brandskydd och släckning. Vi hade teori på ett konferenshotell och praktik på en brandstation söder om Stockholm. Förutom att lära oss massor om hur man agerar när bränder uppstår och hur man förebygger och försvårar för bränder så fikade vi en hel del.
Fikarummet i anslutning till konferensrummen hade kaffemaskin, popcornmaskin och en glassmaskin! Helt otroligt!
Dessutom var det både förmiddags- och eftermiddagsfika i matsalen och lunch med tre olika rätter man fick välja mellan.

Ute på brandstationen fick vi prova på att gå inne i ett kolmörkt, uppvärmt hus och leta upp en docka. Vi fick släcka eld med kolsyresläckare, släcka en brinnande tyggubbe med en filt och dessutom sitta inne i en container som brann i taket ovanför oss! 
När vi gjorde det var vi tvungna att ha skyddskläder med huva så att inte håret eller ögonfransarna skulle försvinna!
Jag nästan försvann i min luva:

Brandkvinnan

Kommentarer
Postat av: isabelle

ååh, tryggheten när anja är vakt. mmm. jag ska inte vara vakt, jag ska sälja glasögon. det är mitt kall tror jag. eller inte. nu skriver jag uppsats. nu skriver jag inte uppsats. det är inlämning på fredag 1200, kanske att jag avlidit tills dess?

2007-05-28 @ 21:35:24
URL: http://isabelle.svartvit.com/blog
Postat av: anna

heja anja!!Tycker du skulle bli en snygg brandKVINNA:P

2007-05-29 @ 11:28:25
URL: http://liksomanna.myphotos.cc/
Postat av: pappa

Tjusigt Anja. Jag förstår att du trivs -både popcornmaskin o glassmaskin....:-)
kram
pappa

2007-05-29 @ 11:34:03
URL: http://pereriktell.com
Postat av: Viktoria

tjabba . du e så himla cool!! ska bli jättekul verkligen att träffa dig på fredag! KRAM OCH PUSS

2007-05-30 @ 11:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0