Jobb & Fest

Sådär ja. Nu är det dags att ta sig i kragen. Veckan som varit har kantats av fest. Jag har passat på att gå ut och slå runt eftersom jag nu inte kommer kunna göra det på ett tag.
Igår var jag hemma hos kära kollegan K, hennes kompis K och vår gemensamma kompis T var också där.
Vi åt jättegod mat och drack cider och rosévin. Sen bar det av mot Spyan, första gången för mig. Där inne var det lattjo, jag träffade en nära väns storasyster som jag inte sett på länge. Kul!
Som vanligt sprang jag efter allt som pratade franska, jag är helt galen när det gäller det. Lurade dit monsieur G som kom när han hade slutat jobba, han fick också användning av sin franska ("Oui, j´ai été travaillé au nord de la Stockholm") men annars var han så trött att han gick hem efter bara några minuter. 
K och jag drack sambucca tills vi såg dubbelt. Det var roligt!

Imorgon är det dags för min utbildning för nya jobbet. 93 lektionstimmar på 9 dagar, det kommer att bli tight. Samtidigt går jag fortfarande i skolan, så det blir plugg på kvällarna. 
Nästa helg gör jag mina två sista arbetspass på min nuvarande arbetsplats.

Den 1 juni blir det kalas, den 8 juni slutar skolan och den 11 juni börjar jag på mitt nya jobb. Den 14 juni testas min fysiska kapacitet.

Så det är mycket som händer just nu.

Kommentarer
Postat av: hermine

det där med sambucca tills man ser dubbelt, jag minns när philips mamma fyllde år och hyrde frimus haha. shit ja, gratis är gott! dagen efter det var nog en av de värsta bakis-dagar jag haft i mitt liv...

2007-05-20 @ 22:21:46
URL: http://www.hermine-hermine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0