Mat

Mat

Igår var det fest igen! Jag och G firade lite jul med att äta julmat tills vi inte kunde röra oss och fick rulla hem. Nästan.
Julstämningen var ganska bra, det låg lite frost på marken ute på Fjäderholmarna..jag halkade några gånger i mina lackskor. G blev topp tunnor för sin julklapp, det var ju bra!

Julmust, clementiner (ett antal), julskinska, köttbullar, prinskorv, janssons frestelse, 100 olika sillar, renkorv, laxar, ägg med löjrom, dopp i grytan (inte så gott), knäck, ischoklad, gelehallon (!?), vörtbröd, kryddost, västerbottenost, ål, svampomelett och en massa andra saker som jag inte kommer ihåg.

På båten hem hade jag och G allsång med en massa franska låtar som inte kunde texten på. Jag briljerade med min stora kunskap om texterna på alla julsånger och Corneliis Vreeswijks "Brev från kolonien" :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0