Svennigt värre...

Denna helgen har tillbringats i svenne-tecken;
I fredags var jag, herr G och Sandra hemma hos Maria och Per och provade deras nya svenniga grill :)
Vi drack en låda svennigt rosévin och pratade om svenniga saker som relationer och skvallrade om folk vi känner.
Såklart åkte jag ju kollektivt hem som den äkta svenne jag är. Bulle är för bratsen.

I lördags jobbade jag, efter jobbet trängdes jag med andra svennar på systembolaget tio minuter innan stängning för köpa en massa svennigt öl och sötsliskiga cider. 
Jag, Maria och hennes kompis Sandra åkte hem till Kristin där Lisa och Therese också var. Vi drack vår svenniga alkohol och hade trevligt. Efter midnatt så tog vi faktiskt bulle (svennigt att göra det in till stan en lördagkväll) in till det übersvenniga stället Blue Moon Bar. Där träffade vi ganska många svennar men också en ryss. Han var 26 år och arbetade som snickare på Sergels Torg berättade han. Jag berättade att jag kan säga hejdå och rödbetssoppa på ryska och Maria började en lång utläggning om svenskars (läs: svennars) inställning till arbete.
Här har vi en fin bild på Maria och ryssen:

Svennigt v?rre...

Kvällen fortsatte i samma svenniga stil, jag tappade nästan bort en av mina pumps, där fick jag leka Askungen i fem minuter, vi blev fotade av en mingelfotograf (svennigaste hittills), vi dansade bugg och sjöng/vrålade med i Abba-låtarna på schlagerdansgolvet.
Vad gör man inte för att fullborda kvällen på svennigaste vis? Man tar en burgare på McDonalds såklart! Fast jag tog bara en milkshake och Maria åkte nästan vilse med bussen i Stureplansdjungeln, rätt svennigt det också :)

En fin avslutning på den här helgen är att jag kom till jobbet imorse och såg verkligen svennigt bakfull ut, med håret helt tovigt, mascara under ögonen och en literflaska med Coca Cola som jag halsade ur.

Kort sagt, en kalashelg! JIPPI! Mer svennighet åt folket!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jaaaaaaaaaaaaaaa! mer såna här helger men utan baksmälla.

2007-04-15 @ 20:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0