Detta inlägget handlar om mat



Min man bjöd mig på middag igår. Vi gick till en libanesisk restaurang, min favorit, och åt. Där fyller dom hela bordet med mat, massor med olika mezerätter, grillat och frukt och grönsaker.

Fantastisk mat, men jag saknade tabbouleh som är min favorit men som de inte hade igår. Persiljesallad med citron, tomat och olja (och varianter på det). Andreas ville ha kalvtunga men det hade dom inte igår, dom erbjöd honom lammtestikel istället men det bangade han!
Annars äter man rätt så mycket inälvsmat i Grekland och jag bävar inför den dagen jag blir tvungen att äta lever, njurar, hjärna och allt vad dom äter. Eller iallafall prova. Hittills älskar jag all mat Andreas mamma lagar. Och de stora svarta kalamata-oliverna (som heter så därför de kommer från kalamata, det lärde jag mig igår), dom är fantastiskt goda!

Kommentarer
Postat av: nea

jag har en jätteburk kalamata-oliver vi kan äta när du kommer ner! puss

2008-08-03 @ 13:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0