Jag - en syrra ?



Jag har kommit in på sjuksköterskeprogrammet på Kristianstad Högskola.
Nu vet jag inte alls hur jag ska göra, för att jag tänkte väl säkert att jag kommer nog ändå inte in.
Det finns ju både för och nackdelar om jag ska börja plugga till hösten, och nu ska jag rada upp alla dessa för er.

OM JAG STANNAR KVAR:
- kan jag spara ihop pengar till min Argentinaresa/en ny dator/ev. renovering av lägenheten
- kan jag kanske få mitt badrum renoverat i höst
- kan jag hinna sälja den INNAN jag börjar plugga
- är jag kvar hos min pojkvän


OM JAG FLYTTAR NER:
- får jag mindre pengar att röra mig med
- måste jag hyra ut lägenheten
- börjar jag plugga tidigare och kan därmed börja jobba en termin tidigare och osv. (gifta mig, skaffa barn kommer ju sen också)
- åker jag iväg på semester utomlands precis när introduktionsdagen är, och sen är jag borta tre veckor i vinter när det ev. kan komma någon tenta. Hur löser man sånt?
- måste jag skaffa ett litet fint extrajobb i kristianstad. Är det lätt eller svårt?



Kommentarer
Postat av: Annette (kollega, än så länge...)

Låter som plus sidan överväger och att du börjar plugga till våren istället eller möjligtvis nästa höst. Du har ingen brådska i livet, du är ung, bröllop och barn kommer när det kommer! ;-). Res först, plugga sen! :-D. Kram

2009-07-11 @ 11:47:26
Postat av: Anna

Oj, vilket svårt val. Tål definitivt att tänkas på! men det löser sig :) kram

2009-07-12 @ 20:42:03
URL: http://annananaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0