Hjulström & Krüll

Hjulström & Krüll

Jag, Frida och Claire var ute och dansade (lite) i fredags. Hade druckit ganska mycket vin och avverkade Berns och Soap Bar innan vi gav upp och åkte hem. 
Upp klockan 12 dagen efter. Det var bara in i duschen och göra sig iordning på nytt för Robin hade roddat ihop en återträff för min pluton som jag låg tillsammans med i lumpen. Det var nästan exakt två år sen vi muckade (20 augusti 2004) och vissa hade jag inte sett sen dess. Vi var mellan 20-25 st av sammanlagt 39 st.

Klockan 16 samlades vi på k1 för att gå och in och snoka lite, de hade gjort om ganska mycket, stallet osv. Dagofficer var Löjtnant Scheynius och han guidade runt och berätta en massa roliga anekdoter plus alla nya häftiga grejer som inte fanns när vi låg inne.
Det mest uppskattade var nog den automatiska gödselrännan som fraktade bort all skit automatiskt. När vi låg inne (på stenåldern) fick vi skyffla upp skiten i skottkärror som vi sen fick köra och tömma. Gissa om det var populärt att råka välta en sån mitt i stallgången?

Bord hade bokats på resturang Elverket på Linnégatan. Jättefint ställe med jättetrevlig personal. På bilden Maria och Max som båda var i min grupp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0