Resebesvär multi

Igår var det snöstorm i Stockholm. Trafiken stannade av helt. Det var ju inte så bra, för jag skulle åka kollektivt till Arlanda. Jag kom ingenstans!
Först stiger jag på Flygbussarna, vi hinner inte åka utanför stan förrän det blir för halt och vi fastnar på vägen. Vi får kliva av och gå till busshållplatserna vid Karolinska. Därifrån tar jag en buss som ska gå tillbaka in till stan. Den får jag åka på i ungefär fem minuter innan trafiken stannar så vi inte kommer en meter.
Jag går från Solna in till St Eriksplan (skulle egentligen till Solna tbanestation men gick fel) och försökte ta tub därifrån.
Men det är så mycket folk att jag måste vänta tills fjärde tåget kommer innan jag får plats. Då åker jag in till centralen och tänker ta Arlanda Express för att snabbt och lätt komma till Arlanda. Nähä. Det går inte. Alla tåg är inställda pga is och snö på växlarna, så de måste skotta manuellt på spåret. Jag sitter på tåget i tre timmar ungefär, men när pappa ringer och säger att mitt plan lämnar Arlanda om några minuter så inser jag att jag inte hinner. Pappa bokar om biljetten och jag åker till Slussen. Längre än så kommer jag inte för alla bussar mot Nacka/Värmdö är inställda. Så jag kommer inte ens hem! Klockan är nu tio på kvällen och jag har varit på resande fot i över sex timmar.
Ringer en kompis som bor i Vasastan och jag får sova hos henne som tur var.
Idag gick allt som smort så nu har jag äntligen kommit till Skåne.

Kommentarer
Postat av: pajje

måste säga att det e väldigt fascinerande att en hel stad kan lamslås på grund av att det blir vinter...i sverige...Nähä!?!?

2006-11-02 @ 21:51:42
URL: http://www.djurpark.eu
Postat av: Åsa

Det är ju helt sjukt! Här har vi lyckligtvis ingen snö och solen skiner... Nu kan bara ölen hindra att vi inte kommer hem ordentligt ikväll =) Kram kram!

2006-11-03 @ 20:43:53
Postat av: "Konsum-Emily"

Stackare där!! Kan inte ha varit kul, skönt att du kom fram till Skåne tillslut...*ler*. Ville tacka dig för alla galna Konsum-bilder som du skickade. Vad jag skrattade när jag såg dem , så bra de var!! Haha...funderar på att framkala några och sätta upp på jobbet, vad tror du om det?? Jaja, tack i alla fall för att du tog dig tid att maila över dem. Hoppas tentan gick bra i onsdags, höll tummarna hårt för dig! Ha det nu så mysigt hos familjen, vännen, så ses vi på jobbet (om vi inte tar en vända på bowlinghallen först, vi tjejer...*s*) Många kramisar från din vän Emily =)

2006-11-03 @ 21:02:10
URL: http://hammarson.mine.nu/johan/
Postat av: Anonym

...och när du åkte hem idag så såg jag ljusen från flyget och vinkade från balkongen!
Hoppas du får en bra vecka.
Kram
Pappa

2006-11-05 @ 21:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0