Alla vill till himlen och alla vill dö? Eller?

När jag gjorde lumpen så brukade vi bli transporterade med buss. Från ett slott till ett annat och mellan skjutbanan och skogen och regementet. De bussarna vi åkte i var typ turistbussar med ac och fällbara säten. De hade också bälten.
Varför hade bussen bälten? För att det är snyggt?
Nej självklart inte!
Utan för att man ska använda dom.

Nu har SL börjat sätta bälten i sina nya bussar. Trepunktsbälten där det inte finns något säte framför och tvåpunktsbälte på alla andra säten. Sjukt bra säger jag och knäpper på mig bältet direkt när jag sätter mig. Jag kan anta (har kollat runt i bussarna när jag har åkt) att det ENDAST är jag som använder bälte.
Varför är det ingen annan som gör det? Vill dom dö? 
"Gud va jobbigt att sätta på sig bälte, det är ändå ingen annan som gör, jag orkar inte"

När bussen krockar sen så är det jag som överlever. Eller det kanske jag inte alls gör, eftersom det kommer flyga löst folk omkring i bussen som kommer hamna på mig ändå.

Jag var den enda i plutonen som använde bälte. Konstigt att de inte började kalla mig bältet. Jag är den enda i SL-bussen med bältet knäppt. 

Stockholmare! Knäpp fast er! Det kommer vara jätteroligt om alla på bussen sitter fastspända, det kommer kännas som en utflykt på dagis, vi kanske tillochmed kan sjunga "En busschaufför" tillsammans?


Kommentarer
Postat av: Inkan

Du skulle kunna göra säkerhetsreklam för SL:)
Bra skrivet.
Jag använder också bälte på buss -där det finns, men jag trodde faktiskt det var obligatoriskt... hm

Blir det någon lektion i kinesisk ögongymnastik då?

2007-04-19 @ 22:53:08
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: pajjdeg

dukigt anja, dock vet ja inte vilke som är värst, att få en massa tjockisar flygandes på en eller krossas pga man inte satt fastspänd i bussen :)

2007-04-20 @ 09:31:04
URL: http://www.pajje.eu
Postat av: pajjdeg

dukigt anja, dock vet ja inte vilke som är värst, att få en massa tjockisar flygandes på en eller krossas pga man inte satt fastspänd i bussen :)

2007-04-20 @ 09:31:05
URL: http://www.pajje.eu
Postat av: nea

haha jag ska nog börja kalla dig Bältet, det låter ju skitskojjsigt! puss

2007-04-20 @ 11:13:09
Postat av: anna

håller med..på med bältet.. eller hur bältet:P

2007-04-23 @ 20:29:26
URL: http://liksomanna.myphotos.cc/
Postat av: hermine

heja bältet, heja bältet! :)

2007-05-01 @ 13:41:39
URL: http://www.hermine-hermine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0