Older but still mirkking strong

Older but still mirkking strong

Fredagskvällen spenderades hos Påsen och pipan i en annan finförort. Som the good old days fast vi är äldre och klokare. Vattenpipa, vin och trevligt sällskap av Pajjen, Påsen, Skåningen, Leffe och Pingu.
Som ni ser på bilden har inte de gamla mirkktakterna gått ur än :)
Jag, Pajjen och Leif åkte in till Kungsholmen för att drinka lite med min far, det var trevligt! 
Helgen har förövrigt handlat om att jobba och sova. Äta lite också för M lagade mat åt mig i lördagskväll, ingen gör så god risotto som han! Gissa vem som hade bästa matlådan på jobbet i söndags?



Kommentarer
Postat av: Inkan

O hallo - vad betyder "mirkk" och "mirkking" ?
Ett ord / utryck som är helt okänt för mig:)
Jag känner inte igen ordet eller ordbildningen från mina engelskastudier på högskolan.

-En dum en?

2007-02-07 @ 07:13:20
URL: http://titicacaink.blogspot.com/
Postat av: anna

låter som en trevlig helg..förutom jobbet då:)

2007-02-07 @ 13:01:42
URL: http://liksomanna.myphotos.cc/
Postat av: Anja

Inkan: Ett ord som vi hittat på själv. Kommer från den tiden när vi satt och chattade med varandra på irc (internet relay chat), programmet man använde hette mIRC, därifrån kommer uttrycket att "mirkka" :D

2007-02-07 @ 18:18:47
Postat av: Inkan

Aha, jag förstår. Det var ju fyndigt!
Inte så konstigt då att ordet var helt okänt för mig - jag trodde ni hade "svenskat" till ett engelsk ord:)

2007-02-07 @ 19:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0