Jag har tittat i min filofax...

Det var då det 2006:

JANUARI - Inleds i ett händelselöst Skåne så jag flyr upp med mina skidor. Börjar jobba rätt så mycket. Slutar med en vild fest med kollegor som i sin tur slutar i den värsta bakfyllan någonsin. Natten var dock den bästa, jag sov tillsammans med Stina & Rakel :D

FEBRUARI - Jag hjälper Mandus att flytta hem, stannar några dagar i Skåne och blir ompysslad. Viktoria och Lasse hälsar på, jobbar mer, börjar rida en kollegas häst i snöiga skogar söder om stan. Gick på Chinateatern och skrattade ihjäl mig. Sara och jag besöker Vingåker

MARS - Intensifierar träningen. Åker skidor några gånger i friluftsområde i Nackareservatet och jobbar massor. Faster hälsar på och vi ser Walk the Line på bio och lunchar hos Sassa. 

APRIL - Skriver högskoleprov, jobbar, åker till Skåne och ser Walk the Line igen, denna gången med min fasters bror. Påskafton är middag och poker hos pappa. Mina norrmän kommer förbi och vi går ut och blir fulla. Jag och kollegorna åker skärgårdsbåt, äter tacos och dansar till coverband, allt samma kväll! Dessutom blir det Soap. Sista veckan cyklar jag och Sara runt i stan. Besöker Bergianska Trädgården bl a.

MAJ - Jobb igen. PO hälsar på och vi dricker öl på söder. En efterlängtad läkare kommer hem. Jag hämtar mitt pass på Jens födelsedag. Nea & Niclas kommer upp, besöker Operan och Nea hittar en fantastisk klänning! Slutet av månaden är fest. Soap fyra kvällar i rad :D

JUNI - Inleds med champagne, vänner och jordgubbstårta. Flyger ner till Skåne, Anna & Sara kommer ner för att vara med på Neas student. Vi åker på en roadtrip i Skåne och vädret är lysande. Sen Portugal i tio underbara dagar. Frågan är hur långt är det till Cascais och är Pedro gay?
Sen blir det havet med mamma. Jag blir brun som tusan

JULI - Börjar jobba. Minisemester på Ekerö, sen fick jag min dator! Skriver på kontraktet till lägenheten och bakar muffins åt en kille. Emelie kommer upp, vi går till en trädgård. Släktfest i Småland, I´m there!

AUGUSTI - Mandus flyttar till stan igen, hem till mig! vi badar en del och jag jobbar. Åker till Sara i Vingåker och går på fest. Sen händer allt samtidigt, jag börjar plugga, pappa hälsar på, Jens, Frida & Claire kommer och jag träffar min pluton på k1! Samma vecka!

SEPTEMBER - Cyklar till skolan (duktig). Coopfesten i Globen blir en mycket galen kväll/natt. Jag ansöker till PHS och träffar amerikanen ute på krogen. Min morbror disputerar och det är fest :D Besöker Skåne

OKTOBER - Plugg & jobb. En weekend i Grebbestad. En öl blev flera som blev flera som blev tequila med H & A en mycket trevlig tisdag. Högskoleprovet igen! Ute med Växjöborna J & M. Mirkkgänget dricker 22 öl, sen är det personalfest igen. Bowling och extremt god mat. Tentaplugg

NOVEMBER - Tenta! Jag drar till Skåne och mamma till USA. Pappa fyller 50 och jag får veta en hemlis :D Åker till Lund och träffar en mycket kär väninna. Jag klipper av håret nästan 2 dm.

DECEMBER - Faster kommer hit, vi gör stan hela dagen! Pluggar och jobbar och luciamorgon blir lyckad trots ett misslyckat tåg. Sen är det Soap igen. Kusinen fyller 30 och jag drar neråt, det blir en brakfest och jag får vad jag vill ha! Åker buss i 12 timmar. Mitt första julbord, jag rullade därifrån! Sen drar jag hem till mamma. Julen som vanligt, juldagen är dimmig och nyår var trevligt med två pärlor i Lund. 

Kommentarer
Postat av: Hjalle

Haha, kul läsning. Men lite väl elakt att anklaga Pedro för gay? Eler?

2007-01-14 @ 18:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0