fredag och lordag

Igar var det Black Friday och det betyder shopping!
Massa affarer har specialerbjudanden och de oppnar jattetidigt pa morgonen.
Vi akte over gransen till Kanada och Courtneys pappa tillbringade hela morgonen i telefon for att ta reda pa om det var okej for mig att aka over gransen.

Det var det (jag fick en stampel i passet!!!), sa vi akte till Grand Falls och tittade pa vattenfallet (saklart) och sen akte vi till ett kopcenter dar jag, Courtney och hennes tva tjejkusiner blev som galna :)
Men de andra ville inte stanna sa lange sa vi akte hem efter ett besok pa Kanadensiska KFC (Kentucky Fried Chicken).
Nar vi kom tillbaka gick vi till Monicas Scandinavian gift shop (!!), vi tittade efter present till Courtneys moster och hennes familj som vi ska bo hos i NYC. Vi kopte glogg, en Pettsonbok till barnen och tomte-te (har aldrig sett det forr men det var gott).
Kvinnan i kassan berattade att hon var gift med en svensk man. Han kom in i butiken nar vi var dar och borjade prata svenska med mig.
Snacka om att bli forvanad!! Detta var inte det enda som hande, han berattade ocksa att hans foraldrar kom fran Sibbhult och att han hade bott i Kristianstad. Oh herregud, vad varlden ar liten!!

Han berattade historien om hur det gick till nar det kom en massa svenskar till Maine. Darfor ska vi idag aka till New Sweden och titta pa monumentet och kanske ga pa museet. Iallafall ta lite kort :)

Pa kvallen akte vi till Courtneys gamla high school for att titta pa basket. Det var kul att se lite av den "high school spirit" som ar sa vanlig har. Varsta haftiga gympasalen hade dom.
Sen var vi nere pa byn och traffade Courtneys gamla vanner fran skolan. Jag pratade med en kille som var bonde och odlade potatis.

I eftermiddag aker vi tillbaka till Portland och packar upp och packar igen infor NYC pa mandag. Imorgon ska jag fa traffa Travis mormor och morfar som kommer fran Sverige. De har ett gammalt brev pa svenska som de vill att jag ska oversatta. Det kommer bli kul!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt att prata med dig i går kväll!
Och det ska bli himla kul att se dina bilder då du kommer hem igen.
kram
pappa

2007-11-24 @ 20:38:38
Postat av: Hanna

Den här Sibbhultsgrejen är ju bara för bra!! Kram om dig

2007-11-26 @ 21:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0