Lordagnatt, sondag och mandag

Resan over havet gick jattebra. Maten var god och sallskapet bredvid mig var trevlig och fast jag inte kunde sova sa gick det bra.
Nar jag kom fram till Boston sa var inte Courtney dar, det var for att jag, puckot, hade glomt att saga att jag mellanlandade i Zurich och inte i Chicago som jag sa fran borjan. Sa hon letade efter mig pa helt fel terminal.

Men efter ett tag sa hittade vi varann och akte raka vagen hem och sov. Jag var halvt dod efter nastan ett dygn pa resande fot.

I sondags var vi i Portland och akte runt och tittade, tog en kaffe pa starbucks (min forsta av antagligen ratt manga) och gick i parken. Pa kvallen tittade vi pa en amerikansk fotbollsmatch, New England Patriots mot Buffalo Bills, och at pizza och drack vin.

Igar var det mandag och skoldag for Courtney sa jag hangde med. En lektion i Financial Planning, inte sa kul men proffesorn snubblade pa overheadapparaten och det var kul! :)
Sen var Courtney pa akupunktur och pa kvallen var hon tvungen att skriva klart en uppsats sa jag kollade pa film och lagade "svensk" spaghetti med kottfarssas. Populart!

Idag ar det skoldag hela dagen och vi har precis haft lunchrast och atit mackor med jordnotssmor och sylt precis som man gor har i amerika. Gott! Detta ar sista dagen i skolan innan thanksgivinglovet och imorgon bitti ska vi ga pa hot yoga innan vi aker till Courtneys foraldrar uppe i Caribou.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Roligt med reserapport! Jättekul att läsa och du verkar ha det himla bra. Det blir nog kul med en riktig amerikansk thanksgiving också.
Jag hoppas att du skriver mer. På torsdag ska jag gå på babysim med Vidar! Annars händer det inte så mycket i den här avkroken av världen.
kramkram
pappa

2007-11-20 @ 19:53:50
Postat av: Nea

wow. lagade DU mat!? hihi. Kul att höra från dig, skriv gärna mer! Kramar från Ågerup

2007-11-20 @ 22:32:56
Postat av: Nea

haha det låter precis som att det är pappa som ska bada med Vidar. ja det har jag ju inte frågat han kanske tar med badbyxorna!? (Näe de ligger ju slängda i en tvätthög i Portugal vad glömsk jag är...)

2007-11-20 @ 22:34:18
Postat av: Josefin

Hot Yoga! Du kommer följa med mig i framtiden här hemma till St. Eriksplan, eller hur!!!! Det låter underbart att vara i U.S.A, längtar dit! Passa på att drick starbucks chai, den är bäst! pusspuss

2007-11-20 @ 23:39:47
URL: http://enola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0