Skillnader och likheter

Det som jag tycker ar de storsta skillnaderna har om man jamfor med det svenska samhallet ar tva saker:

- Allting ar storre. Bilarna, maten, manniskorna, affarerna, gatorna ar enorma! Man kanner sig som en liten dvarg. Jag har aldrig varit pa nagot ICA som ar sa stort som det WalMart jag var pa igar.

- Samhallet ar byggt runt bilen. Man maste ha en bil for att kunna ta sig nagonstans. Jag och Courtney har inte gatt en enda promenad sen jag kom hit. Det gar inte for det finns inga trottoarer eller stigar att promenera pa. Alla vagar ar bilvagar.
Jag reagerade over att familjen tvars over gatan hade fyra bilar. Men tydligen sa har alla varsin bil har, eller tillochmed tva. Courtney och Travis har en bil och tva stora pickuper.

Sjalvklart kommer det vara annorlunda nar vi kommer till NY, dar behover man ingen bil for det ar en gangvanlig och stor stad, men har ute pa landsbygden klarar man sig inte utan.

Annars ar det ganska likt Sverige pa manga satt.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Caribou ligger ju himla långt upp. Nästan i Kanada! Jag har tittat på kartan. Och alldeles vid sidan av ligger Presq Ile där det förr i alla fall fanns en radiostation som hette WEGP som hördes i Sverige med jämna mellanrum!
Nu har jag fixat mobiltelefonen så att den ringer igen, har missat en del samtal o sms på det några dagar.
Ha et gott i Amerika, men ät inte för mycket, och kör försiktigt!
Kramkram
Pappa
(vi har ingen snö här 5-8 plusgrader, men mulet)

2007-11-23 @ 10:36:52
Postat av: Nelin

sweet, USA så roligt. hur länge ska du vara där och vart är du? Syrran min (marie) är också i USA nu, ett år med AFS. hoppas du har det skoj! tjing/Elin

2007-11-23 @ 23:40:41
URL: http://nelin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0