Vi ♥ Yasuragi

När vi hade vår förlovningsfest förra sommaren fick vi bl a presentkort på en vistelse på Yasuragi Hasseludden som är ett japanskt spahotell.
Vi bestämde oss för att ta ett övernattningspaket med fyrarätters middag och frukost och sen köpa till massagebehandlingar.
När man kom fick man tofflor, en yukata (som en kimono fast i bomull) och badkläder. Här provade vi badkläderna:
Här är jag i min yukata, som man fick ta med sig hem efter vistelsen:
Man fick ha en korg som handväska, Andreas visade hur man kan bära den (iofs tror jag det är mer i Afrika man bär korgar på huvudet och inte i Japan, men vad vet jag?):
Här satt vi utomhus i 40-gradig varm källa, det kanske inte syns så noga, hon som plåtade oss zoomade in för mycket :)
Även på middagen skulle man ha sin yukata på sig, det såg lite roligt ut när alla såg likadana ut. Adde var trött efter allt badande och den japanska tvagningen:
Vi sov i underbart skön säng och vaknade utvilade till en fantastisk frukostbuffé med all möjlig exotisk frukt (vilket jag älskar), äggröra och bacon (vilket Adde älskar) plus en massa annat.
Som behandling valde jag aromamassage och Adde valde klassisk massage och vi var mycket nöjda båda två, hur skönt som helst :)
TUSEN TACK TILL VÅRA VÄNNER SOM GAV OSS DENNA UPPLEVELSEN! HELT FANTASTISKT !!!

Kommentarer
Postat av: greken

Hejja Anja! GRYMT bra uppdatering! Fortsätt så :-) <3

2011-05-29 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0